De artikelen die u bij Birdz Outlet koopt moeten u lang plezier brengen. Dit betekent dat u de artikelen in goede staat ontvangt en dat ze langdurig goed functioneren bij normaal gebruik. Dat is de garantie waar u recht op hebt. Maak aanspraak op die garantie als een artikel daar niet aan voldoet.
Wie geeft u de garantie?
- De eerste 14 dagen na ontvangst geeft Birdz Outlet u de garantie. Mocht het artikel niet doen wat het redelijkerwijs zou moeten doen, dan krijgt u een ander artikel (indien op voorraad) of uw geld terug.
- Na 14 dagen maakt u aanspraak op de wettelijke fabrieksgarantie waaraan de fabrikant zich verplicht. Birdz Outlet verzorgt de garantieafhandeling met de fabrikant voor u. De fabrikant beoordeelt of het artikel onder de garantie valt en of het gerepareerd dan wel vervangen wordt. Aangezien het een outlet-artikel betreft kan de aanspraak op garantie bij de fabrikant wat overredingskracht vergen. We gaan het avontuur aan. De garantietermijn verschilt per product maar is minimaal 12 maanden.
Hoe start u een garantieaanvraag?
- Stuur een email naar bas@birdz.nl. Hierin geeft u aan om welk artikel en welke bestelling het gaat. Geef een duidelijke uitleg van het probleem of klacht. Voeg eventueel foto's toe. Met deze informatie kunnen wij de claim voor u inzetten bij de fabrikant.
- U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging en eventueel aanvullende instructies. Bijvoorbeeld dat u het artikel terugstuurt als de fabrikant daar om vraagt.